Promosi : Novel Syabab Musafir Kasih



Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Salam syawal dari saya. Semoga saya, juga kalian semua yang tidak putus-putus menjenguk teratak satu persepsi, hasan dari segenap segi. Semoga tidak putus-putus kita membasahkan lidah kita dengan zikir tanda syukur atas nikmat kurnia-Nya.

Kebelakangan ini sangat sibuk+penat. Entah kenapa, banyak aktiviti yang diadakan di sekolah saya. Namun saya kira, lebih baik daripada hanya duduk bersantai di rumah, tidak berbuat apa-apa.

Untuk itu, sebelum memulakan bicara, maaf kepada pembaca yang menanti sekian lama tulisan dari saya.

Promo Pertama

Hari ini, saya telah melakar satu sejarah. Selaku blogger amatur, gembira rasanya tatkala menambahkan kategori entri dalam kebun ini. Kategori promosi.

Ya, inilah entri berbentuk promosi pertama yang saya coretkan. Saya kira, apalah erti kebaikan andai tidak saya kongsikan sekali bersama pembaca.

Sudahkah anda membaca novel 'Syabab : Musafir Kasih'? Sebuah novel islami yang ditulis oleh kak Fati (Fatimah Syarha Mohd. Noordin). Jika anda seorang peminat karya-karya islami, dan belum membaca, saya sarankan anda untuk segera membacanya. S

elaku seorang yang juga merupakan syabab (pemuda), bagi saya novel ini sesuai juga untuk lain-lain syabab di luar sana.

Dalam lambakan buku-buku di sekitar Popular, Parkson, saya yang sangat pantang melihat koleksi novel baru yang dijual, terjumpa novel ini. Syukur atas pertemuan saya dengannya.

Sedikit Kata-Kata Dari Novel


SYABAB
Lahirmu bagaikan tak berharga
Kau anak desa, yatim tak berbapa
Kesusahan hidup mendesakmu berdikari
Dalam keliru kau mencari identiti diri
Ketulusan jiran mengajarmu kehidupan
Cabaran berterusan berbuah kematangan

Wahai SYABAB
Ketekunanmu mengoborkan cita-cita
Semangatmu bak api marak menyala
Kau pemuda harapan
Sinar menentimu di hadapan
Bebaskanlah pemuda
Dari belenggu kejahilan
Kau mampu berlari kencang
Mencipta gelombang
Ayuh, SYABAB!


Teringat Kisah Lalu

Satu lagi yang istimewanya buku ini kepada saya adalah, ia mengingatkan saya dengan sebuah lagu. Lagu yang diajarkan kepada saya dalam program Nadwah Kepimpinan dulu-dulu. Lagu bertajuk Syababul Islam.

Sayangnya, lirik tidak saya temui. InsyaAllah andai ditemu jodoh akan saya editkan ke dalam entri ini untuk kongsian dan tatapan bersama.


Akhir sekali, sebagai seorang yang juga merupakan syabab, saya mengajak kalian, para pengunjung kebun ini, agar bacalah! Dengan nama Tuhan kita yang menciptakan kita dan seluruh alam.

Semoga peroleh manfaat. InsyaAllah.




Ayuh! Kau pemuda
Gagah bertenaga
Kreatif berwibawa
Bangkitlah membela!

No Part Time Muslim


0 Komen:

Post a Comment