Promosi : Kombat 1511H



Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Mendengung, menjunam, menyengat. Lebah sempat mengodekkan ekor, merenung sebelum terbang. Tuan presiden rebah, kejang, terus koma.

Kombat 1511H. Ini zaman depan, tahun 2087 Masihi, yang menuntut perang cara teknologi.

Bio-bots lipas dan belalang, melitup langit dalam awanan aneh. Mengepak, menyerak gelombang. Satelit kucar kacir, komputer huru-hara, radar kacau-bilau.

Cyborg, cypher, sarcos, Ababil, Mikraj, hidrogen sianida, mikrob pemakan logam, laser, segala macam lagi yang dipacu teknologi, teknologi, teknologi.

Syarifah Nusaybah, dia hartawan global, strategis licik yang jasadnya sentiasa diburu peluru, yang tahu kejayaan harus dibina dengan teknologi, bahkan bersungguh-sungguh percaya, kejayaan yang puncak adalah dengan futuwwah.

Etika yang mencuci jiwa, memperteguh roh : Bahawa manusia adalah semata-mata hamba Tuhan. Semata-mata.

Itu sedikit pengenalan berkenaan novel.

Saya seperti bukan berada di alam realiti, tetapi di dunia fantasi. Fikiran saya, hati saya terbawa-bawa melayang di luar kotak pemikiran yang biasa. Saya, sekali lagi terasa seperti mimpi setelah selesai membaca novel yang ditulis Abang Faisal (Faisal Tehrani).

Kombat 1511 Hijrah.

Buku yang menceritakan selok-belok perang jihad masa hadapan, dengan menggunakan teknologi. Segalanya teknologi. Ada juga perkataan yang tidak saya fahami, terutamanya istilah-istilah tertentu.

Namun saya pasti, penulis sebelum menggerakkan pena untuk berkarya, pasti sudah membuat sebanyak mungkin maklumat berkenaan apa yang hendak ditulis. Tambahan pula, diletakkan sudut glosari, mudah untuk difahami.

Kini, koleksi novel saya bertambah.

Dengan kehadiran Kombat 1511H ini, sedikit sebanyak membakar diri saya untuk terus berjuang di jalan Allah. Berjuang, biarpun bukan dalam bentuk penulisan, tetapi saya bagai disentuh belaian semangat perjuangan itu.

Itu objektif utama.

Saya membaca, memahami, semuanya kerana Allah.

Dan alhamdulillah, saya diberi kesedaran dan semangat itu. Semoga saya mampu untuk terus mengekalkan semangat ini, dan tidak leka daripada menunaikan tanggungjawab saya sebagai hamba-Nya.

Buku ini, saya cadangkan kepada peminat-peminat novel islami di luar sana.

Silakan, carilah di kedai-kedai buku yang ada menjual novel-novel islami. Dengan harga berjumlah RM 24 dan bilangan mukasurat sebanyak 423 helaian, saya pasti, kalian akan berpuas hati.

Novel ini, berjaya saya tawan. Mudah-mudahan Allah beri saya kekuatan untuk terus berusaha mempelajari dan memahami isi al-Quran pula.

Amin.

InsyaAllah.

Bacalah dengan hati.


0 Komen:

Post a Comment