Dekad Kedua Kehidupan

Bismillah.

Assalamualaikum semua.

Pertama dan selama-lamanya, syukur pada Allah. Masuk hari ini, aku sudahpun termaktub dalam perlembagaan tanah melayu sebagai seorang remaja berumur 20 tahun, dan satu hari. Beberapa hari sebelumnya, bila duduk usrah dan mula bab ta'aruf, aku ambil masa cukup lama hanya untuk memberitahu umur sahaja. 19 tahun, 11 bulan dan 20+ hari.

Namun pejam celik, semalam, tepatlah dua dekad siri episod kehidupan aku.

Pada kesempatan ini, nak ucap terima kasih banyak-banyak kepada yang menyampaikan doa selamat, yang diketahui mahupun tersembunyi. Apa yang aku harapkan, semoga Allah berikan imbalan keselamatan dan kesejahteraan yang sama ke atas kalian, dunia dan akhirat. Ameen ya Rabbal alamin.

Atas segalanya, aku sangat berharap, semoga redha Allah mengiringi umur aku sepanjang dua dekad yang sudah lepas, dan hari-hari yang bakal mendatang. Semoga dikira setiap langkah dan perbuatan yang lalu sebagai ibadah yang ikhlas dan ada nilai disisi-Nya. Ameen.

Maka, selamat hari lahir wahai peminjam jasad.

Selamat meningkatkan amal.

Selamat mengoreksi iman, Islam, ihsan dan juga keikhlasan dalam beramal. Pandulah hamba-Mu ya Allah, pada jalan yang lurus. Kekuatan dari-Mu aku harapkan pada setiap nadi dan jasad untuk terus berjuang. Dan tiadalah yang lebih aku harapkan, melainkan redha-Mu sepanjang langkahanku.

Radhitu billahi Rabba.

Wa bil Islami dina.

Wa bi Muhammadin Nabiyya warasula.

Alhamdulillah.

0 Komen:

Post a Comment